Werkt een 'vogelverjager' echt?

Ik heb duivenoverlast op mijn balkon.
Ik heb van alles geprobeerd maar niets helpt.
En helaas mag ik geen Prikka bevestigen op de reling.

Nu heb ik via google verschillende vogelverjagers gevonden.
En dan heb ik het over de kleine, niet de professionele (die zijn veel te duur voor mij).

De vogelverjagers zouden geluiden uitzenden die voor de mens niet hoorbaar is maar wel voor sommige dieren (o.a. vogels). En daardoor zouden er geen vogels meer op mijn balkon komen.

Deze vogelverjagers zijn rond de 40 euro. Dus ik wil wel weten dat mijn aankoop de moeite waard is.

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik hoor graag of dit middel echt zo effectief is als dat ze beweren.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
3.3K

Antwoorden (2)

Ja, ik ken ze.
En nee, ook dit gaat niet werken.
Met wat geluk alleen in het begin, maar zodra ze er dan weer aan gewend zijn.
Tja dan heb ze weer gezellig koeren op je balkon.......

Kennissen van mij hadden ooit een soortgelijk probleem.
Deze hadden dat toen opgelost met fijn doorzichtig gaas.
Toen de diertjes het hadden opgegeven , had hij de boel verwijdert en opgeborgen.
Daarna als de ellende weer begon, plaatsten ze gewoon even weer voor een tijde dat gaaswerk.

Oke charmant is anders, maar beter dan dat alles eronder gescheten wordt .

succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn duivenstrips ( ijzerwinkel) te koop die je met dubbelzijdig plakband op de reling kunt plakken, ik heb ze ook, ideaal. En te zijner tijd kan je het met wat gedoe wel weer los krijgen en in het ergste geval een likje verf.... die elektronische dingen, drie keer niks.

Toegevoegd na 2 minuten:
Als je ook niets aan de reling mag vastplakken, een lat vastbinden mag altijd en daar kunnen die strips ook best op met wat knutselen. Kwestie van wat fröbelen....